גלי חום בגיל המעבר
גלי חום בגיל המעבר

לגיל המעבר, אין גיל מוגדר…יש נשים שאצלן  זה נמשך תקופה קצרה ויש תקופה ארוכה.

בין תופעות גיל המעבר, גלי חום הם אחד המאפיינים העיקריים של שמופיעים אצל כ-70% מהנשים. יש תחושה של חום בפנים, בראש ובחלק העליון של הגב והוא כרוך בהזעה. לעתים, בגלל שקודמת לו תחושה של לחץ נפשי, גל החום מלווה בהסמקה או בתחושת נימול, דופק מהיר או סחרחורת. למעשה, החום הפנימי לא עולה. רב הסימפטומים בגיל המעבר ובעיקר גלי החום הם תוצאה משינוי בתפקוד ההיפותלמוס, המשמש כמגשר בין מערכת העצבים והמערכת האנדוקרינית. ההיפותלמוס אחראי בפיקוח על רבים מתפקודי הגוף, כגון: טמפרטורת הגוף, קצב חילוף החומרים, שינה, מצב הרוח.

בגיל המעבר, יש יובש בנרתיק, בגלל הירידה ברמת האסטרוגן. הדופן נעשית דקה יותר, בלוטות הריר הולכות ונעלמות והרירית מתייבשת. הפרשת הריר בנרתיק יורדת בעת גירוי מיני, וקיום יחסי מין עלול להיות מלווה בכאבים. ניתן להקל על הבעיה ע”י מריחה של ג’ל אלוורה למריחה, בשימוש יום יומי.

מומלץ להמנע מתכשירים הנוטים לייבש את ממברנת הגוף. יש להרבות בשתיית מים.

תופעה נוספת שעשויה להיות : דלקות חוזרות בשלפוחית השתן, אמנם רק כ- 15% מהנשים סובלות בתקופה זו מדלקות חוזרות בשלפוחית השתן. בעקבות הירידה ברמת האסטרוגן והשינויים שהיא גורמת לדופן הנרתיק ולמערכת השתן, נעלמת אוכלוסיית החיידקים בנרתיק ויורדת החומציות, זה כרוך בירידה משמעותית בעמידות הנרתיק ובמערכת השתן בשכיחות הזיהומים בנרתיק.

מומלץ לשתות ג’ל אלוורה BERRY NECTAR  . שילוב ג’ל אלוורה וחמוציות מעניק פתרון מושלם לתופעה זו.

על פי הרפואה הקונבנציאונלית, ניתן טיפול הורמונלי חלופי – HRT ל תופעות גיל המעבר

טיפול הורמונלי חלופי באסטרוגן היה הטיפול המועדף בשנות ה-70 לטיפול בתופעות גיל המעבר. במשך הזמן, התברר שטיפול ארוך טווח באסטרוגן העלה את הסיכון להתפתחות סרטן האנדומטריום. בכדי להפחית את הסיכון, חברות תרופות ורופאים המליצו על מתן אסטרוגן בשילוב עם פרוגסטרון. השילוב בין אסטרוגן ופרוגסטרון, או ליתר דיוק גם פרוגסטין , אבל לא הפחיתו את הסיכון לסרטנים אחרים. שימוש קצר מועד ב-HRT נותן הקלה זמנית בתופעות גיל המעבר, לא נותן ריפוי, רק הקלה קבועה. השימוש ב- HRT לטווח ארוך אינו מוצדק, כי שהסיכון גובר על התועלת. יוצאות מן הכלל נשים עם סיכון גבוה לפתח אוסטיאופרוזיס או שיש להן אוסטיאופרוזיס, מאחר שאסטרוגן ופרוגסטרון הראו אפקט מועיל כנגד איבוד עצם. HRT אסור לשימוש לנשים עם סיכון גבוה לסרטן השד או נשים עם מחלות אשר אסטרוגן מחמיר את מצבן כמו: סרטן השד, מחלות כבד פעילות ומחלות קרדיווסקולריות מסוימות.

על פי הרפואה הטבעית, בטיפול נטורופתי בתופעות גיל המעבר – מתרכזים בשיפור המצב הפיזיאולוגי, שילוב גוף ונפש . שיפור זה נעשה בעזרת תזונה, פעילות גופנית, תוספי מזון וצמחי מרפא.

טיפול תזונתי לתופעות גיל המעבר.

ע”י העשרת התזונה במזונות עשירים בפיטואסטרוגנים, הסימפטומים בגיל המעבר עשויים להפחית, כמו בתרבויות שהדיאטה שלהם מתבססת על מזון מהצומח העשיר בפיטואסטרוגנים. סויה: צריכה מוגברת של סויה חשובה בעיקר במצבים של יובש בנרתיק ומניעת סרטן השד..

תוספי תזונה לתופעות גיל המעבר.

ויטמין E –בעל אפקט מקל בגלי חום, יובש בנרתיק ואספקת דם מרובה לאזור הנרתיק. ניתן לקחת בכמוסות, קרם, משחה או נרות לשימוש מקומי כטיפול ביובש בנרתיק.

מזון מלכות – עשיר בויטמין B, משפיע על מצב חילוף החומרים בגוף וכך נוצרת תחושה של חיוניות, עוזר בהפגת מתח נפשי.

ג’ין-צ’יה – שילוב של צ’יה מוזהב וג’ינסנג, הידועים כמחזקים, אנטי אוקסידנטים וחומר אנטי דיכאוני טבעי.

לקוחות מספרים:

“סבלתי בשנים האחרונות מתופעות קשות במיוחד של גיל המעבר – עליה במשקל, נדודי שינה, עצבנות, יובש בעור ובעיקר גלי חום איומים, ששטפו אותי מכף רגל ועד הראש. ניסיתי תוספי תזונה שונים, דיקור סיני, טיפול הומאופטי, מדבקות הורמונליות…אך ללא הועיל. תוך זמן קצר ביותר, אחרי שהתחלתי לשתות משקה אלוורה, ג’ין-צ’יה ומזון מלכות, גלי החום פחתו משמעותית. מדהים !

ר.ע. (השם שמור במערכת), בת 54, נתניה.

לפרטים נוספים צרו קשר: 050-8589975

או מלאו הטופס

[pojo-form id=”2699″]

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן