"כמה

 

כמה עובדות על אור כחול!

מה זה אור כחול ?

אור השמש כולל קרני אור אדומים, כתומים, צהובים, ירוקים וכחולים ולכל אחד מהצבעים גוונים שונים. כולם ביחד, ספקטרום הצבעים האלו יוצר את אור הלבן (שנקרא גם אור השמש).

מבלי להיכנס לפיזיקה מסובכת מדי, לכל צבע יש אורך גל ואנרגיה שונה.

ככל שהאורך גל ארוך יותר, כמות האנרגיה הנפלטת נמוכה יותר. למשל הצבע האדום.

ולהיפך, ככל שאורך גל קצר יותר, כמות האנרגיה הנפלטת גבוהה יותר. זהו הצבע הכחול.

1.אור כחול נמצא בכל מקום.

אור השמש הוא המקור העיקרי של האור הכחול ולכן, שמטיילים בחוץ באור היום אנחנו הכי חשופים אליו. בנוסף, יש גם אור כחול שמיוצר למשל מנורות הLED, מסכי מחשב טבלטים או טלפון נייד וכו’…

2.העין לא מצליחה להתגונן היטב מהאור הכחול.

החלקים הקדמיים של העין (הקרנית והעדשה) טובים מאוד בחסימת קרני הUV המגיעות מהשמש ואילו החלק הפנימי של העין (הרשתית) לא טוב בחסימת האור הכחול שבתוך ספקטרום הנראה. לכן הוא חודר לעין.

3.חשיפה לאור כחול יכולה להגביר את הסיכון לניוון רשתית (AMD)

מחקרים רבים בדקו את אפקט האור הכחול על הרשתית והוכיחו שחשיפה ממושכת יכולה לגרום לפגיעה בתאים הרגישים לשמש ברשתית. הפגיעה בתאים אלו דומה לניוון רשתית (AMD) שיכול לגרום לאיבוד ראיה. נמצא כי אצל 60.2% מהגברים ו-76.5% מהנשים התגלו סימפטומים של עין יבשה, וכי אחת מקבוצות הסיכון הייתה עובדים שישבו מעל 8 שעות ביום מול מסך.

4.תסמונת “עייפות עינית”.

בגלל הכמות הגדולה של האנרגיה שהוא פולט, אור כחול מתפזר יותר משאר הספקטרום וההתפזרות שלו, יותר קשה לפקס ולרכז אותו. לכן, כשעובדים מול מסך מחשב מרגישים עייפות עינית והקושי לפקס יכול לגרום ל”כאב ראש דיגיטלי”.

5.האור כחול משפיע לא טוב על השינה

מחקרים רבים הוכיחו כי אור כחול לפני שינה מעכב את הפרשת המלטונין, הורמון האחראי על השינה, ולכן יתכן קושי בהרדמות והפרעה לשינה העמוקה, לאחר זמן צפייה במסכים: מחשב, סמארט פון או טלוויזיה. הרופאים רבים מציעים שלא ייכנס שום מסך לחדר השינה!

6.הגנה מאור כחול חשובה ביותר בזמן הנוכחי!

האור הכחול מזיק לצדדים העמוקים של העין, המקולה נפגעת ורואים מטושטש, כאבי עיניים וחוסר פוקוס.

במחקר רנדומלי שהתנהל במשך שנתיים,

התקבלו תוצאות: תוספת של לוטאין וזאקסנטין אצל מטופלים, הגבירה משמעותית את הצפיפות האופטית (MPOD)

איך מגנים על העיניים?

ניתן לעשות כמה דברים כדי להקל על העין:

תנו מנוחה לעיניים: העיניים מתאמצות אל מול האור הכחול, מומלץ מדי 20-30 דקות להוריד את העיניים מהמסך ולהביט אל עצם מרוחק במשך כ-20 שניות.

סביבת העבודה: הפחיתו שימוש בתאורה שגורמת להשתקפויות במסך או לסִנוור; צמצמו שימוש בתאורת לדים ופלורוסנט ועִברו לתאורה חמה וצהובה יותר; הקפידו על מסך מחשב נקי ועל זגוגיות משקפיים נקיות; התאימו את גובה המסך למרחק של 50-70 ס”מ מהעיניים וזווית של 10-20 מעלות מתחת לגובה העיניים.

טיפול בעיניים חשוב יותר מתמיד להגנה מפני פגעי מאמץ ונזקים בטווח הארוך.

פוראוור איי ויז’ן  Forever iVision, תוסף פורץ דרך שנועד לסייע למערכת הראייה להזין את העיניים ולהגן עליהן. נוסחה חדשנית זו עשירה בויטמינים, נוגדי חמצון, תמציות טבעיות ורכיבים מתקדמים מדעית: Lutemax® 2020 , שיעילותו הוכחה במחקרים קליניים לתמיכה מלאה בעין המודרנית.

לחצו לפרטים בהרחבה:

נעמי פסטרנק ☎️050-8589975

לרכישה און ליין https://972000000678.fbo.foreverliving.com/isr/he-il/home

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *