מגיעים לגיל פרישה וההכנסה בצניחה
מגיעים לגיל פרישה וההכנסה בצניחה
מגיעים לגיל פרישה וההכנסה בצניחה

לקראת פרישה: חיים יותר ומתכוננים לעתיד

בכל שנה כ-70,000 איש מגיעים לגיל פרישה (נשים בגיל  62 וגברים בגיל 67) על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תוחלת החיים צפויה להארך בערך- 20 שנה ויותר לבני 65 ולמרות שמדובר בתקופת חיים ארוכה ומשמעותית, לרב אינה מותאמת לצרכים הפיננסיים של היוצאים לגמלאות.

“מכון שריד” ערך מתקר עבור המשרד לשוויון חברתי, בשנת 2014 – על מיפוי היכולת הכלכלית של בני הגיל השלישי. לפי ממצאי המחקר עלה כי כ-50% של בני 65+ מסתדרים כלכלית “בקלות” או “די בקלות”, 30% העידו על קושי כלכלי מסוים – ו-20% טענו כי הם מסתדרים “בקושי רב”.

תקופת הפרישה לגמלאות מהווה מורכבות רבה המשליכה על כל היבטי החיים, בין האתגרים בולט במיוחד הצורך להתאים את אורח החיים החדש לאפשרויות הכלכלית. יש לקבל החלטות מיטביות מבעוד מועד, שיאפשרו את המיצוי המקסימלי של המצב הכלכלי.

מדוע המורכבות הכלכלית גדולה בעת היציאה לפנסיה?

עם סיום העבודה והפרישה לגמלאות, מסתמכים הפורשים על הכנסות שכוללות: פנסיה (חוק הפנסיה נכנס לתוקף  רק בשנת 2008, קצבת זקנה ורווחים מהשקעות ונכסים, במידה ויש). ההכנסות של היוצאים לגמלאות צונחות כמעט בחצי, לעומת המשכורת שקיבלו בעבודה ולעיתים ההכנסה תהיה כה נמוכה, יש פגיעה משמעותית ברמת החיים שהיו רגילים. לדוגמא, פורשים בשנים האחרונות, שיש להם קרן פנסיה ותיקה, זוכים בממוצע לפנסיה חודשית בגובה של כ-5000 ₪.

ומה קורה עם עשרות אלפי אנשים שהיו עצמאיים כל החיים (לדוגמא: אומנים, בעלי מקצועות חופשיים, שעבדו ולא הפרשו כספים ל-פנסיה, כי לא היה חוק פנסיה חובה)…האפשר להתקיים רק מדמי פנסיה של ביטוח לאומי ?     מכירים אנשים בקטגוריה זו ?

בסקר נוסף שנערך עבור המשרד לשוויון חברתי, עלה כי כ-25% מבני ה-55 פלוס, תומכים כלכלית בילדים ובני משפחה (הורים מזדקנים וסעודיים). הקושי הכלכלי הגדל של אוכלוסיית הגיל השלישי, שמצד אחד הכנסותיה קטנות ומצד שני הוצאותיה גדלות.

מגיעים לגיל פרישה וההכנסה בצניחה

מה כדאי לעשות עוד לפני שמגיעים לפרישה?

ראשית, להתחיל לפעול, להתחיל לתכנן – יש לקבל החלטות ולמצוא את הדרך שבאמצעותה אפשר לייצר הכנסה פסיבית, מבלי לסכן את הקיים.

להבין את המצב הקיים!

זה הזמן לקבל החלטות מושכלות – לפני לגיל הפרישה יש לקבל החלטות בנושא המצב הכלכלי, איך ניתן לייצר הכנסה נוספת, לבנות קריירה שניה, עסק מהבית, בשעות גמישות ובהתאמה אישית והכי חשוב ללא כל סיכון כלכלי. יש לפעול להשיג את המידע הדרוש באינטרנט ואצל בעלי עסק מנוסים.

לפי דעתך, מהו הסכום הנדרש לפתיחת עסק ?

סכום של 5 או 6 ספרות, נכון ?!

איך מתחילים עסק מהבית ללא סיכון כלכלי?

לבחון את פרמטרים של החברה (פעילות עסקית, הון עצמי, סטטוס עולמי, עדויות והמלצות)

כדאי לעקוב אחרי מישהו/י שעשה כברת דרך ולקבל גישה לידע הנצבר אצלו/ה ומנטור/ית שעוזר/ת לך לעשות תכנית פעולה.

גישה חיובית ונכונות ללמידה, כמובן להיות בסביבה הנכונה, כי כשרוצים לקדם עסק נדרשת גם הקשבה.

חשוב ביותר, שיש לך מישהו שתומך בך בדרך הזו, למען ההצלחה שלך.

להשיג הכנסות בצורה הרבה יותר קלה, לפתוח “עסק מהבית” עם סכום של 3 או 4 ספרות, לפי בחירתך !

אלפי אנשים ואני ביניהם, יצרו לעצמם “פנסיה” , עם שינוי גישה, חשיבה חיובית, יצירתיות ותשוקה, בהתלהבות מגיעים להצלחה.

לתאום פגישה התקשרו עכשיו: 050-8589975

 

 

 

 

דילוג לתוכן