."<yoastmark

אחרי יום עבודה

אחרי יום עבודה במשרד מול המחשב, הגעת הביתה ובערב התיישבת בכורסא שלך לצפות בסדרה החביבה עליך או במשחק הכדורסל…והתחלת להרגיש את העיניים שורפות, קשה להתמקד במסך הטלויזיה, הרגשה מוזרה ולא נעימה.

ואז, נזכרת שלפני כמה ימים שמעת על המושג : אור כחול!

כיצד אור כחול עלול לפגוע בתאים ברשתית?

לספקטרום האור יש טווח רחב. באזור הבטוח שלו האור הנראה מתקיים באנרגיה נמוכה. אולם בקצוות הספקטרום קיימים קרני אור שעלולים להזיק, כמו הטווח הכחול-סגול והאולטרה סגול. אור כחול הוא אור נראה באנרגיה גבוהה שנמצא ממש מתחת לאור האולטרה סגול על ספקטרום האור, ומצוי בתאורת מסכים ומכשירים דיגיטליים. קרינת אור כחול חודרת עמוק אל תוך העין ומחקרים מראים שהיא עלולה לגרום לאימוץ יתר של העיניים ובעיות בהתמקדות בטווח הקצר, ונזק פוטנציאלי למבנה הרשתית בטווח הארוך.  אנו נחשפים לאור כחול באופן קבוע, והקרנית והעדשה שבעין אינן יכולות לחסום אותו או להחזיר אותו. אין זה סוד שאור כחול פוגע לנו ברשתית.

מחקר.

המחקר מראה שלצד נזקים פוטנציאליים אלו, קרינה זו יכולה גם לשבש את השעון הביולוגי ולהפריע לשנת החלום (REM), במיוחד אצל אלה שנוטים להשתמש במכשירים דיגיטליים ממש לפני השינה. לפי חברת המחקרים “נילסן”, מבוגרים מבלים בממוצע 11 שעות ביום באינטראקציה עם מסכים דיגיטליים. בני נוער מעבירים בערך 9 שעות ביום מול מסכים. ילדים בין גיל 8 ל-12 חשופים למסכים בערך 6 שעות בכל יום. בעוד שאין זה אפשרי בימינו להימנע מחשיפה מוחלטת לקרינת אור כחול, יש דרך מוכחת קלינית לעזור לעיניים שלכם לסנן את קרינת האור כחול ולהפחית את הנזקים שלה.

הדרך הטובה ביותר למנוע נזק לעיניים היא ולנקוט אמצעים שיצמצמו את חשיפתנו לאור כחול. מומלץ להרכיב בחוץ משקפי שמש שמסננים לא רק קרינה על-סגולה אלא גם אור כחול. ולא לבהות במסכים בחושך. “מדי שנה מדווחים למעלה משני מיליון מקרים חדשים של ניוון כתמי בארצות הברית”. התקווה היא, שאם נלמד יותר על מנגנוני העיוורון, נמצא שיטה לעכב תגובות רעילות לצירוף של רטינל ואור כחול. וכך נגן על הראייה של הדור שגדל לעולם של מסכים.

חשיפה לקרני UV משפיעה גם על בריאות העיניים. עם משקפי השמש הנכונים ותוסף עדכני לעידן הדיגיטלי-Forever iVision עם פטנט Lutemax 2020, תמיד טוב להשתמש. שתי כמוסות ביום ולאחר חודש רואים את ההבדל.

מעבירים קיץ בשמחה ובביטחון 🌞