איך לשמור על העור בקיץ ?

לעור הגוף  יש תפקידים מרובים וחשובים: מעטפת הגנה, בקרה למאזן הנוזלים בגוף, ויסות חום הגוף, זיהוי תחושות כאב של חום, קור, מכות, פציעה ועוד…

תזונה נכונה, הפחתת מתחים, שינה מספקת, פעילות גופנית, התרחקות מהשמש והימנעות מעישון-  תורמים לשמירה על העור.
תמיד חשוב להרבות באכילת ירקות, פירות, דגים, קטניות, שמן זית ודגנים מלאים ולהפחית מזון עתיר שומן, סוכר ומזון מעובד. תזונה כזו תעזור להפחית את יצירת רדיקלים חופשיים בגוף שגורמים לחמצון תאים וחומרים שונים בגוף ולנזקים לרקמות הגוף מכל הסוגים, כולל נזק לקולגן ולאלסטין המצויים בעור והאחראיים על גמישותו.

העור מורכב מ-3 שכבות עיקריות.
האפידרמיס – בנוי משכבות צפופות של תאי אפיתל פעילים, חלקן שכבות עם תאים מתרבים וחיים וחלקן שכבות של תאים מתים.
הדרמיס – מורכב משכבה הקרובה לאפידרמיס המכילה סיבי קולגן ואלסטין סיבים אלסטיים (המקנים לעור את יציבותו וגמישותו), כלי דם, תאי עצב ותאי מערכת החיסון, והשכבה השנייה  העמוקה יותר, מכילה גם שיער.
ההיפודרמיס  – שכבת שומן תת-עורי שהעובי שלה משתנה בין אדם רזה לאדם שמן, בין מילימטרים לסנטימטרים

איך לשמור על העור בקיץ
איך לשמור על העור בקיץ

מה קורה לעור במהלך השנים?

מילדות עד גיל ההתבגרות – לרב, אין תופעות מיוחדות ובעיקר צריך להגן על העור מחשיפה מוגברת לשמש. בעיות נפוצות: אסטמה של העור המתאפיינת בנגעים אדומים ומגרדים או מחלת עור דלקתית חשוב לשמור על תזונה בריאה,עשירה ומגוונת.

בגיל ההתבגרות –  פצעי בגרות/ אקנה- דלקת של בלוטות החלב וזקיקי השערות הנובעת מהצטברות הפרשות שומן תחת נקבוביות עור המשמשות מצע אידיאלי להתרבות האקנה. זאת תוצאה מהפרת האיזון ההורמונאלי ופחות הקפדה על היגיינה.                   חשוב ביותר ! ניקיון יום-יומי באמצעות סבון נוזלי בעל נוסחה “ירוקה” מותאם לעור מבחינת ה-pH.

שנות העשרים והשלושים – לרב, האנשים עסוקים בשילוב של עבודה, לימודים ובילויים (שתיית אלכוהול, חשיפה מרובה לשמש), שינה מועטה, תזונה “חפוזה”… כל זה יתבטא עם הזמן: לעיתים מופיעים כתמי פיגמנטציה, שנובעים בדרך כלל משילוב של חשיפה לשמש ושימוש בגלולות למניעת היריון (אצל נשים).                                                                                                        חשוב ביותר ! ניקיון יום-יומי, הוספת לחות עם מרכיבים מזינים לעור, לגברים ונשים כאחד.

שנות הארבעים – עדיין אין קמטים גדולים, הקמטוטים מתחילים להופיע ! מתחילים לצוץ כתמי גיל וכתמי הפיגמנטציה, במיוחד כתוצאה מהריונות. לעיתים יש תחושה שהעור נעשה יבש יותר. בגיל זה מתחילה יתר מודעות !

עם השנים מופיעים בעור סימנים המבטאים את תהליך ההזדקנות: העור מאבד את זוהרו, פיגמנטציה, התייבשות העור בשל צמצום בפעילות של בלוטות החֶלֶב, התמעטות סיבי הקולגן והאלסטין בדרמיס. העור מאבד את גמישותו ומופיעים בו קמטים וקפלים. היחלשות השרירים התת-עוריים גורמת לנפילת העור וקצב התחדשות תאים איטית הגורמת לירידה ביכולת החלמת פצעים.

שנות החמישים ויותר- העור מתחיל לאבד את גמישותו ותחושת היובש מתעצמת.
הפסקת המחזור החודשי אצל נשים והתחלת גיל המעבר – הגורמת לירידה ברמת הורמונים שונים וירידה באיכות מרקם העור ולחותו. גם אצל גברים מתחיל תהליך ההזדקנות !

שימוש במוצרי קוסמטיקה עם מרכיבי אנטי-איג’ינג חשובה ביותר!

איך לשמור על העור בקיץ ?

החל מתחילת חודש מרץ ועד סוף חודש אוקטובר, בכל פעם שיוצאים מהבית, משתמשים בקרם/ספריי הגנה מהשמש.

גם  בנסיעה ברכב יש קרינה מאד חזקה דרך השמשה…

על כן, השתמשו בקרם הגנה לא רק כשהולכים לים או לבריכה !

לפרטים נוספים, יעוץ והכוונה – מלא/י כאן הפרטים ואחזור אליך

[pojo-form id=”2699″]

 

דילוג לתוכן