הסיבות העיקריות לשימוש בתכשירים מג'ל אלוורה
הסיבות העיקריות לשימוש בתכשירים מג’ל אלוורה

הסיבות העיקריות לשימוש בתכשירים מג’ל אלוורה

כבר אלפי שנים שהאנושות משתמשת באלוורה לצרכים רפואיים וקוסמטיים, מימי מצרים הקדומה, הרומאים והיוונים, כתבי הרמב”ם, אחרי מלחמת עולם השניה…למעשה צמח אלוורה הוא מהנחקרים ביותר. במאמר זה, קבלו את הסיבות העיקריות לשימוש בתכשירים מג’ל אלוורה. מומחים ברפואת עור ממליצים למטופלים על תכשירים המכילים ג’ל אלוורה.

אלוורה הוא צמח עם הפתעות מרובות, אשר נקרא גם “צמח הקסם”, “המרפא הטבעי”, “מזון על“. הוא משגשג באקלים חמים ויבש, ורבים מתייחסים אליו בטעות כקקטוס, אך בעצם הוא בן למשפחת החבצלות. הוא שומר על לחות כאשר צמחים אחרים היו נובלים, תוך שהוא סוגר את נקבוביותיו כדי לא לאבד לחות. יש יותר מ-260 זנים של אלו, אך זן “האלו ברבדנסיס מילר”, הוא זה אשר היעיל ביותר לאנושות, תודות לתכונות הרפואיות שלו הוא נקרא אלו ורה. VERO בלטינית – אמיתי ולכן, אלו ורה – אלו אמיתי.

1.ג’ל אלוורה מסייע בריפוי פצעים

הג’ל המופק מעלי הצמח, נמצא במחקרים מדעיים רבים כבעל יכולת לרפא פצעים. מדובר בסגולה רפואית וקוסמטית כאחת, שכן השימוש בצמח מוביל להחלמת העור הפגוע וכך למעשה משפר במידה משמעותית את המראה שלו. ג’ל אלוורה נמצא יעיל בטיפול בחולי כוויות ובנוסף נמצא כי מרכיבים רבים הנמצאים בג’ל אלוורה (ויטמינים, מינרליים וחומצות אמינו), מסייעים להתחדשות הרקמה העורית ולזירוז יצירה של מרכיבים עוריים חשובים, הרלוונטיים להחלמה לאחר כוויה/פציעה.

2.ג’ל אלוורה שומר על לחות העור

העור זקוק ללחות, כי עור יבש עלול להיסדק ועור סדוק מגדיל את הסיכוי לחדירה של זיהומים שונים. אחד היתרונות הברורים העומדים לצד התכשירים שמכילים אלוורה פעילה, ניכר בעובדה שתכשירים אלה תורמים רבות לשיפור רמת הלחות של העור ולמעשה מונעים יובש.

3.פעילות אנטי-בקטריאלית

לרכיבים השונים הנמצאים באלוורה ישנן תכונות אנטי-בקטריאליות.

+ ספונינים – חומרי ניקוי טבעיים, מפעילים כוחות נגד חיידקים, וירוסים, פטריות ומיני שמרים כגון קנדידה או פטרת הפה.

+ ליגנין – סוג של אלכוהול, מעניק לג’ל אלוורה את תכונתו החודרנית ומאפשר לו להגיע לכל שכבות העור, עד הבסיס.

+ אנתרקונונים – העיקריים הם אלואין ואמודין המצויים בכמות זעירה, אך למרות זאת, הם משככי כאבים חזקים ופועלים כחומרים אנטי בקטריאליים ואנטי ויראליים.

+ אנזימים אנטי דלקתיים – מפחיתים דלקות.

רקמת העור היא שכבת ההגנה הראשונה של הגוף וסדקים בשכבת ההגנה, המופיעים בדמות פצעים, עור יבש הנוטה להתבקע או כל כשל אחר במחסום החשוב הזה, עלולים להוביל לחדירה של פתוגניים. שימוש באלוורה תורם לצמצום האוכלוסייה החיידקית ולהפחתת הסיכון לחדירת מזהמים.

4.מפחית פעילות דלקתית

חלק מבעיות העור, הן דלקתיות, כשבין היתר מדובר על אקזמה, אקנה, דלקת כרונית של זקיקי השיער ועוד.

+סטרולים צמחיים – שלושת הסוגים העיקריים הם פעילים אנטי דלקתיים רבי עוצמה.

המרכיבים הפעילים באלוורה הינם בעלי תכונות אנטי דלקתיות ולפיכך מפחיתים את הסיכון לבעיות עוריות, בעיקר בקרב אנשים בעלי עור בעייתי הסובל לעתים קרובות ממחלות דלקתיות.

לג’ל אלוורה יתרונות גם בשתיה בזכות:

+אנזימי עיכול – האנזימים: ליפאז ופרוטאז, מפרקים מזון ועוזרים בעיכול.

5.כיצד משפיע צמח אלוורה?

כעת, קל יותר להבין מדוע עדיף להשתמש בתכשירים איכותיים המכילים ג’ל אלוורה, במקום להשתמש בצמח עצמו. ובכן, להלן הסיבות העיקריות לשימוש בתכשירים מג’ל אלוורה, נקודות שחשוב להיות מודעים אליהן:

יציבות גבוהה של המרכיבים הפעילים – הג’ל הטבעי הנמצא בעלה הבשרני של הצמח, מתחמצן במהירות גבוהה מאוד כאשר הוא בא במגע עם האוויר. אי לכך, יש להשתמש בו סמוך ככול האפשר לפתיחת או שבירת העלה. מטבע הדברים, לא לכולנו יש שיח אלוורה ליד הבית כך שמידת הנגישות שלנו לג’ל הטבעי, לא גבוהה במיוחד. בתכשירים הקוסמטיים המכילים אלוורה, ישנם מרכיבים המייצבים את החומרים הפעילים בחומר ומאפשרים לנו ליהנות מהם לאורך זמן רב.

תהליכי ייצוב

הפופולריות הגוברת של ג’ל האלוורה, מתאפשרת רק הודות לתהליך הנקרא “ייצוב” Stabilized. למשל, אם תפרוס תפוח ותשאיר אותו חשוף לאויר, הפרי ישנה את צבעו במהרה.

כך גם אלוורה בטבע, הג’ל שבתוך העלה הפנימי מוגן היטב על ידי הקליפה הבשרנית החיצונית, המונעת איבוד נוזלים ומגינה על העלה מהשפעות האטמוספירה. כאשר העלה נחתך, מתחיל תהליך החמצון, ואם אין מונעים את הדבר, הג’ל היקר יאבד את תכונותיו המועילות במהירות רבה (תוך כ – 4 שעות).

הג’ל של Forever מופק מעלים בשלים, מיד לאחר קטיפתם עובר מיידית תהליך ייצוב, כדי לשמר את תכונותיו המזינות.

ייצוב, היא השיטה לשמר את הגל במצב זהה למצבו המקורי, מבלי לאבד את פעילותו ויעילותו, כפי שהוא בעלה הרענן על הצמח. ללא הייצוב, מתחיל תהליך של ריקבון, אפילו במצב של קירור או יבוש. לחברת Forever יש מספר פטנטים, המגנים על תהליך הייצוב, וכך עלה בידי החברה לפתח מומחיות בטיפול באלו ורה, שאין שנייה לה.

בטיחות מרבית – התכשירים השונים מאלוורה ומשווקים ע”י חברת Forever, עוברים אינספור בדיקות מעבדה ואישורים של משרדי הבריאות לפני שהם יוצאים לשווקים. ג’ל אלוורה של החברה הוכרז ע”י מעבדות המחקר למזון ותרופות בע”מ בניו יורק, כזהה בעיקרו לחומר הנמצא בעלה הטבעי.

לסיום: היכולת של ג’ל אלוורה להגביר את מידת הלחות של העור, מסייע בהחלמת בעיות עור שונות ומסייע לתהליכי עיכול (10 סיבות לשתית ג’ל אלוורה – ד”ר פטר את’רטון).

 

 

 

 

דילוג לתוכן