מה היא פסוריאזיס (psoriasis - ספחת) ומה אפשר לעשות ?
מה היא פסוריאזיס (psoriasis – ספחת) ומה אפשר לעשות ?

פסוריאזיס – מחלה רב מערכתית בעלת ביטוי עמוק יותר מאשר תסמינים  חיצוניים על פני העור. אבחון פסוריאזיס כרוך בבדיקה ויזואלית  קפדנית ולעיתים אף ביופסיה של העור וחשוב לפנות לרופא עור שיוכל לאבחן את המחלה. פסוריאזיס אינה מחלה מדבקת.

כיום, על פי נתונים ידועים, חיים בישראל כ- 200 אלף חולי פסוריאזיס. המאפיינים החיצוניים של  המחלה מתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני אזורים שונים בגוף. אנשים רבים אינם מרגישים בנוח עם מראה המחלה. המיקום האופייני ביותר הוא במרפקים, בברכיים ובעור הקרקפת המחלה מתפתחת גם אצל גברים וגם אצל נשים באותה מידה.

לרגל יום המודעות הבינלאומי למחלת הפסוריאזיס המצוין בישראל ובעולם, אגודת הפסוריאזיס הישראלית מביאה עובדות מדעיות ומעניקה המלצות לציבור החולים ויצא בקריאה להנגיש לציבור החולים את מגוון הטיפולים הקיימים. מחלת הפסוריאזיס זאת מחלה כרונית המתמשכת כל החיים.

פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת. למרות המראה החיצוני חשוב לדעת כי אין אפשרות לחלות בפסוריאזיס על ידי קירבה פיזית לחולה, לכן אין חשש לחבק, לנשק ואף לקיים מגע אינטימי.

על פי הרפואה הקונבנציונלית, קיימות תרופות/משחות רבות להקלת התסמינים החיצוניים והפנימיים, ניתן להקל על החולים על ידי טיפולים שונים המאיטיים את קצב חלוקת התאים ואת הדלקת בעור. בשנים האחרונות התברר ששימוש ממושך במשחות המכילות סטרואידים חזקים גורם לנזק בלתי הפיך לעור. בנוסף הוכח שהעור מתרגל למשחות עם סטרואידים במידה כזו, שכל כמה שבועות יש להגביר את “חוזק” המשחות במטרה להגיע לאותן תוצאות. בנוסף אנשים עם פסוריאזיס שמו לב שלאחר הפסקת הטיפול  בסטרואידים ישנה לעיתים קרובות החרפה של המחלה.

על פי נתונים אלה, חולי פסוריאזיס רבים מחפשים אפשרויות אחרות, בדרכים טבעיות, אשר עשויות להקל על התופעות ולשיפור איכות החיים : טיפולים מיוחדים בים המלח או/ו “טיפול היום” במכונים עם חשיפה של 30-20 דקות ל-UV.

רב האנשים המתמודדים עם פסוריאזיס מוכנים להשקיע זמן וכסף בחיפוש אחר טיפול אחר ולנסות כל דבר חדש !

ג’ל אלוורה ברפואה עממית:

השימוש בצמח אלוורה לצרכי מרפא קיים שנים רבות.

בתרבות המצרית הקדומה תואר שימוש בצמח על גבי תגליפי אבן.

במהלך המאה ה-18 והמאה ה-19 גם כיום, השימוש בצמח אלוורה כצמח מרפא הינו שכיח ביותר. ג’ל האלוורה השקוף מציפת העלים הבשרניים, משמש לטיפול חיצוני להחלמה מהירה של פצעים, זיהומי עור, כוויות ועוד.

ג'ל אלוורה לשתיה
ג’ל אלוורה לשתיה

על משקה אלוורה : מחקר חדש בדק את השפעות ג´ל האלוורה על 60 חולי פסוריאזיס ומצא שמעל 80% מהחולים, נהנו משיפור ניכר (בהשוואה ל- 7% בלבד מהחולים, אשר טופלו בפלסבו). יתרה מכך, לא נראו כל סימפטומים של תופעות לוואי, או תגובות שליליות לחומר (פורסם בכתב-העת “רפואה טרופית ובריאות בינלאומית” אוגוסט 1996).

קרם אלו פרופוליס
קרם אלו פרופוליס

קרם אלו פרופוליס : קרם לעור בעל תכונות אנטיביוטיות ואנטי ויראליות, מסייע לשיפור מצב העור הפגוע, פצעי הפסוריאזיס. קרם זה, מרכיבים טבעיים, מרכך ומרגיע את העור המודלק.

חשוב לדעת :

  1. כדאי להקפיד על משקל תקין. השמנת יתר מגבירה את הסיכוי להופעת פצעי פסוריאזיס.
  2. כדאי לפנות לבדיקה וטיפול אצל רופא העור גם כשהתופעות הן מעטות.
  3. כדאי להגן על העור מחבלות .יש להימנע מגירוי העור, הצטברות סבון מתחת לטבעות, נעילה של נעליים לוחצות או גילוח הרגליים עם סכין שאינו חד.
  4. חומרים קוסמטיים מסוימים וחומרים כימיים כמו תכשירים לדפילציה (מסירי שיער כימיים) עלולים לגרום לאודם, הצטלקות ולעורר התפתחות נגעים אופיניים לפסוריאזיס.
  5. באקלים יבש ובאוויר המיובש על ידי מיזוג או חימום, מומלץ להשתמש בקרם עשיר בלחות.
  6. לא לקלף את הקשקש מעל פצעי הפסוריאזיס. קילוף הקשקש גורם להופעת נקודות דם ויכול להפחית את יעילות הטיפול באותו אזור.
  7. מומלץ להימנע ממתח נפשי וחרדה העלולים לגרום להחמרת הפסוריאזיס. על כן רצוי לעסוק בפעילות ספורטיבית, מדיטציה, ביופידבק ושיטות הרפיה אחרות היכולות להביא להטבה.
  8. יש להתייעץ עם רופא העור לגבי שימוש ממושך במשחות המבוססות על סטרואידים (קורטיזון). שימוש מופרז בתכשירים אלה גורם לתופעות לוואי ואף להחרפת הפסוריאזיס זמן קצר לאחר הפסקת הטיפול.

 

אני כאן בשבילכם , מלאו הטופס ואחזור אליכם

השארו פרטים לקבלת שיחת יעוץ ללא תשלום !

[pojo-form id=”2699″]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן