מה עושים כשיש דלקת חניכיים?
מה עושים כשיש דלקת חניכיים?

מה עושים כשיש דלקת חניכיים?

דלקת חניכיים הינה אחת המחלות הנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה.

כ-95% מהאוכלוסייה סובלים מדלקת חניכיים בדרגה כזו או אחרת.

מקור הדלקת הוא חיידקים השוכנים בחלל הפה, שנדבקו לשן (רובד או פלאק), התקשו והפכו לאבנית. מאפייני דלקת חניכיים הם: דימום (בזמן צחצוח שיניים), אדמומיות ונפיחות ברקמת החניכיים, רגישות ו/או כאבים בחניכיים (בזמן ששותים שתייה קרה או חמה), טעם רע בפה, ריח רע מהפה ועוד.

דלקת חניכיים כרונית עלולה לגרום לפריודנטיטיס, דלקת חניכיים חריפה יותר. סוג זה של דלקת גורם לנסיגת חניכיים, נשירת שיניים והתרופפות. בנוסף, נמצא כי דלקות וזיהומים ממושכים בחניכיים מגבירים את הסיכון לטרשת עורקים, סכרת, התקפי לב, מחלות לב, שבץ מוחי, סרטן, לידות מוקדמות והפלות.

מה הקשר בין דלקת חניכיים לבין מחלות לב?

מזה שנים רבות ידוע על הקשר בין היגיינת פה ירודה (מחלות חניכיים במיוחד) לבין מחלות לב.

מצאתי מאמר, שפורסם ע”י ד”ר חיה מאיר – מומחית לרפואת חניכיים, מרפאת שיקום הפה, המרכז לבריאות הפה וד”ר חיים שמילוביץ – מומחה לקרדיולוגיה ולרפואה פנימית, המערך הקרדיולוגי, המרכז הרפואי ת”א

<< מוסבר היטב הקשר בין מחלת חניכיים ומחלת לב. הקשר מתחזק עוד יותר בעקבות מחקרים מיקרוביולוגיים שמצאו כי קיימת קבוצת חיידקים ש”יודעת” ליצור מושבות ומחלה הן בחניכיים והן בתוך העורקים הכליליים המזינים את שריר הלב. מחקרים אלה העלו לא מעט רעיונות של  מתן אנטיביוטיקה ספציפית על מנת למגר את החיידקים הללו ובכך למנוע מחלות לב. אך המחקרים הללו טרם הבשילו לכדי תוצאות חד משמעיות.

מה שכן הוכח במחקרים, שבוצעו בארץ וברחבי העולם, הוא שמחלת חניכיים לא מטופלת, היא למעשה שוות ערך לגורמי סיכון ידועים למחלת לב, כגון עישון.

אנשים הסובלים ממחלת חניכיים, צפויים לחלות במחלת לב באותה רמת סיכון כפי שהיה, אילו היו מעשנים! האם הסיכון מוגבר במידה קלה? – לא!

הסיכון לחלות במחלת לב עולה פי 2 באנשים עם מחלות חניכיים מאשר בנבדקים עם חניכיים בריאות. >>

במחקרים אחרים מוסבר גם שמחלת חניכיים לא מטופלת, מגבירה פי 3 את הסיכון ללקות בשבץ מוחי. פי 4 את הסיכון ללקות בסרטן הפה. מחלת חניכיים  או דלקת חניכיים מכפילה את הסיכון ללקות באוסטיאופורוזיס ובקרב נשים בהריון – עלולה לגרום ללידה מוקדמת ומשקל נמוך של היילוד.

ויש עוד המון מחקרים…

איך אפשר למנוע דלקת חניכיים?

למניעת מחלת חניכיים יש לשמור על היגיינת חלל הפה. חשוב ביותר לשלוט בגורם הראשוני למחלה: רובד החיידקים! ניתן לעשות ע”י צחצוח השיניים על בסיס קבוע יום-יומי והקפדה על צחצוח גב הלשון, מהווה מאגר אדיר לחיידקי הפה. בנוסף יש להקפיד על ניקוי בין השיניים ע”י קיסמים מיוחדים או חוט דנטלי או מברשות בין-שיניות מיוחדות.

חשוב להגיע לטיפול של שיננית מדי 3-6 חודשים ומומלץ גם בדיקה שגרתית אצל רופא שיניים.

באמצעים קלים שנמצאים בכל בית: מי מלח, אלוורה, תה קמומיל, דבש ושמן זית הם רק חלק מהדרכים למנוע היווצרות דלקות חניכיים. 

איך אפשר למנוע דלקת חניכיים בדרך הטבעית – תרופות סבתא

מי מלח: יש להמיס כפית מלח בחצי כוס מים חמימים (לא רותחים) ערבבו, ושטפו את הפה היטב עם התמיסה במשך כדקה. מומלץ לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום.

אלוורה: יש למרוח מעט ג’ל אלוורה באמצעות האצבע על האזור הכואב. מומלץ להשתמש בג’ל אלוורה טבעי פעיל ומיוצב שניתן לרכוש רק באמצעות משווקים מורשים של חברת Forever או בג’ל  מצמח האלוורה (רק בג’ל מפנים העלה).  

מרווה: מרווה הוא צמח אנטי חיידקי יעיל לטיפול טבעי בדלקת חניכיים. יש לחלוט כמה עלי מרווה טריים בכוס מים רותחים במשך כ-10 דקות. לאחר הצינון אפשר לגרגר את החליטה בכל חלל הפה, 2-3 פעמים ביום. אפשר לשפשף עלה מרווה על החניכיים במיוחד באזור הדלקת. 

דבש: יש למרוח כמות קטנה של דבש טבעי על מקום הדלקת. ניתן להשתמש בדבש רגיל.  

קמומיל/בבונג/ג’ינג’ר: כדי להקל על הכאב שנגרם מדלקת חניכיים, הרבו בשתיית תה העשוי מבבונג, קמומיל או  ג’ינג’ר. הכינו תה (הניחו להתקרר מעט) ולאחר מכן, קחו לגימה והעבירו על פני החניכיים.  

תפוח עץ: אכלו תפוחים באופן קבוע, הם עשויים לסייע בחיזוק החניכיים ואף במניעת הדלקת. 

חוט דנטלי, קיסמים ושטיפות פה: לניקוי בין השיניים רצוי להשתמש בחוט דנטלי, או קיסמים דנטליים בהתאם להמלצת רופא השיניים. כמו כן רצוי להשתמש בשטיפות פה נגד חיידקים.

טיפול תקופתי להסרת אבנית: כדי למנוע מחלות ודלקות חניכיים חשוב להקפיד על טיפול תקופתי להסרת אבנית על ידי רופא השיניים או השיננית.

צחצוח שיניים על בסיס קבוע יום-יומי: מומלץ לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ביסודיות עם מברשת שיניים בעלות סיבים רכים משחות שיניים איכותיות, כגון ג’ל לצחצוח FOREVER BRIGHT TOOTHGEL – אלוורה ופרופוליס.

מה עושים כשיש דלקת חניכיים?
מה עושים כשיש דלקת חניכיים?

הנוסחה של ”פוראור ברייט“ מאפשרת את השימוש לכל בני המשפחה. מכילה חומרי גלם באיכות מעולה. מתאימה גם לצמחונים-כיוון שאינה מכילה חומרים מן החי. תעודת הכשר בד”ץ שארית ישראל.

טעמה הוא טעם מנטה טבעי. המרכיב העיקרי, ג‘ל אלוורה מיוצב אליו נוסף פרופוליס. שילוב זה מעניק ל“פוראור ברייט“ תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-דלקתיות. שמירה על בריאות החניכיים וחלל הפה. מלחמה בפלק (הרובד המצטבר על השיניים) והרגשת רעננות בפה לאורך כל היום.

פוראור ברייט“ מתאימה לצרכנים צעירים ומבוגרים כאחד, לשמירת היגיינת חלל הפה יום יומי. ג’ל לצחצוח עדין ויעיל במיוחד במצב של חניכיים מדממים ופצעים בפה.

ניתן גם למרוח אותה ישירות בעזרת האצבעות, במקרה קיצון כשהצחצוח כואב מדי.

פוראור ברייט” קיבלה מקום שני בעולם מבין 10 יצרני משחות שיניים!

מה עושים כשיש דלקת חניכיים?
מה עושים כשיש דלקת חניכיים?

הזמינו כעת ג’ל לצחצוח  שיניים FOREVER BRIGHT TOOTGEL באתר מאובטח עם שליח עד הבית!

מאחלת לך בריאות טובה!

דילוג לתוכן